Brama segmentowa czy brama rolowana?
Podjęcie decyzji dotyczącej tego czy zamontować bramę segmentową czy rolowaną może być bardzo skomplikowane. Wybór powinien być zależny nie tylko od preferencji użytkownika, ale również od konstrukcji samego garażu. Błędna decyzja może zaowocować znacznymi problemami w późniejszym użytkowaniu. Wyboru konkretnego rozwiązania należy więc przedyskutować z doświadczonym specjalistą.
Brama segmentowa składa się z pojedynczych paneli, szczelnie połączonych zawiasami. Segmenty zbudowane są z profili ze stali ocynkowanej, a poszycie stanowi blacha stalowa. Podczas przesuwania skrzydła poszczególne segmenty przemieszczają się wzdłuż prowadnic i chowają we wnętrzu garażu. Cichą oraz niezawodną pracę zapewniają łożyskowe rolki wykonane z tworzyw sztucznych, zamontowane na regulowanych zawiasach. Montaż tego typu bramy wymaga posiadanie odpowiedniej ilości miejsca na suficie lub na ścianie bocznej. Użytkownicy twierdzą, że ten typ bramy pozwala na efektywne zminimalizowanie strat ciepła.
Brama rolowana zbudowana jest natomiast z poziomych profili dwuściennych, wypełnionych bezfreonową pianką poliuretanową i połączonych specjalnie wyprofilowanym zamkiem. Tego typu brama rozwija się ze skrzynki zawieszonej bezpośrednio nad wjazdem do garażu. Bramę rolowaną można montować na dwa sposoby – na zewnątrz lub wewnątrz. Zawsze po bokach otworu należy pozostawić miejsce szerokości kilkudziesięciu milimetrów. Istotną zaletą takiego rozwiązania jest brak prowadnic podsufitowych. Montując bramę rolowaną można z powodzeniem wykorzystać całą powierzchnię garażu. Warto też podkreślić, że wszystkie tego typu bramy posiadają w standardzie napęd automatyczny.
Wiele osób podczas zakupu kieruje się tylko i wyłączenie walorem estetycznym. Trzeba jednak pamiętać, że na ostateczny wygląd każdej bramy wpływa jej kształt, wymiary i wykończenie, które dobiera się indywidualnie.