Jak montować bramy garażowe segmentowe?
Przed przystąpieniem do montażu bramy garażowej segmentowej należy zniwelować krzywiznę węgarków i nadproża oraz nierówności powierzchni ścian i posadzki. Tylko w takim przypadku będziemy mieć pewność, że zamontowana brama będzie poprawnie funkcjonować. Istotne jest również to, aby wcześniej założyć posadzkę oraz otynkować nadproże. Wykonanie tego typu prac w późniejszym terminie nie będzie możliwe, ponieważ znacząco zmieni wymiary otworu. Bardzo ważne jest także prawidłowe wypoziomowanie podłogi. Wszelkie krzywizny mogą prowadzić nie tylko do istotnych strat ciepła, ale również będą powodowały blokowanie bramy i utrudnianie otwieranie.
Po przygotowaniu otworu możemy przystąpić do montażu bramy. W pierwszej kolejności niezbędne jest przygotowanie prowadnic, po których będzie poruszać się brama. Nieprawidłowe przymocowanie tego typu elementów może utrudnić swobodny ruch bramy. Czasem wiąże się to z koniecznością demontażu całej konstrukcji. Kolejnym istotnym krokiem jest przymocowanie metalowego wałka wyposażonego w specjalną sprężynę, która ulega napięciu podczas zamykania bramy. Element ten równoważy ciężar całej bramy, dzięki czemu siła potrzebna do jej otwarcia jest niewielka.
Jeśli cała konstrukcja podtrzymująca jest gotowa możemy umieścić w niej poszczególne panele. Wykonanie tego zadania należy rozpocząć od dolnego segmentu. Do jego krawędzi trzeba przymocować dolne okucia rolek prowadzących oraz uszczelkę, która zabezpieczy bramę przed przedostawaniem się do środka wody, śniegu oraz wiatru. Po ustawieniu w prowadnicach pierwszego panelu oraz wypoziomowaniu należy zamontować kolejne łącząc je ze sobą za pomocą zawiasów. Zawiasy montowane są w miejscach, w których istnieją fabryczne otwory. Po włożeniu i połączeniu wszystkich paneli warto próbnie uruchomić bramę. Taka czynność pomoże nam określić odpowiedni naciąg sprężyn, który umożliwia zrównoważenie ciężaru bramy. Następnie trzeba prawidłowo przytwierdzić linkę stalową, która łączy bramę ze sprężynami. Mocuje się ją na dolnym segmencie przy mocowaniu rolki. Kolejne próbne otwarcie i zamknięcie bramy pozwoli nam stwierdzić, czy naciąg linki wymaga dalszej regulacji. Jeśli jest idealny to w takim przypadku brama otwarta do połowy powinna się zatrzymać.
Montaż bramy garażowej wymaga poświęcenia wiele czasu oraz pracy. Osoby nie mające doświadczenia w wykonywaniu tego typu zadania mogą mieć ogromne problemy z prawidłowym montażem. Wszelkie ewentualne błędy mogą zaowocować awariami oraz potęgują niebezpieczeństwo włamania.